Історія України 9 клас

  Підручник

14.10 Початок українського національного відродження

29.10 Освіта, наука, музика і театр

11.11 Архітектура та образотворче мистецтво

09.12 Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х рр. ХІХ ст.



16.09

Урок 4

Тема. Соціально-економічний розвиток.

Мета: охарактеризувати соціально – економічний розвиток українських земель; сприяти розумінню учнями суті кризових явищ у сільському господарстві та особливостей промислового перевороту; розвивати уміння учнів працювати з історичними джерелами, робити висновки.

- пригадайте:

    1) Коли відбулася Російсько-турецька війна на початку ХІХ ст. ? 

    2) Яка країна виступала союзницею Туреччини?

    3) Хто здобув перемогу у російсько-турецькій війні?

    4) Закінчить правильно речення. Бухарестський мирний договір був підписаний у ________ році.

    5) Які території відійшли Росії:

1. ____________, 3. _____________,

2. ____________, 4. _____________ .

    6) Перерахуйте, що пожертвував український народ на військові потреби …

    7) Внаслідок якої російсько-турецької війни була визволена Греція від турецького панування?

    8) Поясніть, внаслідок яких подій було утворене Азовське козацьке військо?

- прочитайте, як у документі охарактеризовано сільське господарство першої половини ХІХ ст.

- перегляньте відеоурок та з"ясуйте чи відбулися зміни у соціально-економічному розвитку протягом ХІХ століття.

- опрацюйте параграф 4;
- запишіть у зошит поняття: "промисловий переворот", "чумацький промисел", "порто-франко";
- виконайте  завдання в Мій клас.





2023-2024 н.р.

29.04

Урок 46

Тема. Архітектура та образотворче мистецтво.

Мета: визначити особливості розвитку архітектури та образотворчого мистецтва кінця ХІХ - початку ХХ ст., розвивати в учнів уміння ілюстраціями, вміти систематизувати та аналізувати історичний матеріал, робити висновки.

- перегляньте відеоурок 


- опрацюйте презентацію:

- опрацюйте параграф 35;

- виконайте тестове завдання тест до 1 травня.


25.03

10.04

Урок 42

Практична робота. Порівняння розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у XIX столітті.

Мета: формувати логічну, просторову та інформаційну компетентності; розвивати вміння систематизувати, узагальнювати, порівнювати

- заповніть таблицю

Запитання для порівняння

Український рух у Російській імперії

Український рух в Австро -Угорській імперії


1.Течії

Громадівський рух:

-        Старі громадівці;

-        Молоді громадівці

-        Народовці

-        Радикали

2.Засновники, лідери



 

3.Соціальна база



4.Ідеологічна основа

  

5.Здобутки на культурній ниві


  

6.Висновки





                    25.03

Урок 40

Тема. Піднесення українського національного руху.

Мета: визначити причини активізації політичного руху та його результати, особливості українського руху в Буковині та Закарпатті, проаналізувати діяльність політичних партій, національних організацій.

- перегляньте відеоурок 


- опрацюйте презентацію:

  • виконайте завдання зі слайду 2 та надішліть скрін результату;
  • письмово виконайте завдання зі слайду 7:

      Презентація

- опрацюйте параграф 31.


   26.02

    26.02

Урок 34

Тема. Політизація українського національного руху.

Мета: охарактеризувати процес утворення українських політичних партій; визначити основні тенденції та суперечності модернізації суспільно-політичного життя у Наддніпрянській Україні.

- перегляньте відеоурок 

- опрацюйте презентацію, виконайте завдання:

      презентація

- опрацюйте параграф 26.


12.02

Урок 31

Практичне заняття

Культурне життя поляків/євреїв/німців  на території України в ХІХ ст.


Опрацюйте презентацію  презентація

 

1. На основі таблиці "Частки населення етнічних меншин на територіях Західної України у першій половині ХІХ ст. побудуйте кругові діаграми.


2. Здійсніть аналіз отриманих діграм:
- де була найбільша частка поляків?
- де була найбільша частка євреїв?
- де була найбільша частка німців?
- де частка національних меншин переважала частку українців?

                  3. На фото зображені університети, які у ХІХ ст. були центрами підготовки фахівців і науковців у Галичині. У вузах викладали польські вчені з усіх частин Польщі.                        Визначте назви цих навчальних закладів та місто, у якому вони розташовані.

4. На основі переліку об’єднань поляків у Східній Галичині у ХІХ ст. встановіть відповідність, які елементи культури польська спільнота активно розвивала в Україні. 

1. освіта   2. наука   3. мистецтво  4. література  5. мораль  6. політика   7. релігія

А) Польське Педагогічне Товариство,

Б) Польське Природниче Товариство ім. Коперника у Львові (всі - 1868),

В) Політехнічне Товариство (1877), що з 1883 р. видавало "Часопісмо Технічне",

Г) Товариство Народної Освіти (1880),

Д) Товариство Вчителів Вищих Шкіл (1884),

Е) Літературне Товариство ім. Адама Міцкєвича у Львові (1886), що з 1887 р. видавало "Памєнтнік Літерацкі",

Є) Товариство Прихильників Освіти (1890),

Ж) Товариство Вчителів Народних Шкіл міста Львова (1890),

З) Товариство Польських Журналістів (1893),

И) Товариство Народної Освіти (1897),

І) Спілка Польських Художників (1899, а від 1866/67 р. існувало також Товариство Красних Мистецтв), Спілка Польських Художників (1899),

Ї) Народний Університет ім. Адама Міцкєвича (1899),

К) Польське філософське Товариство (1903, а від 1886 р. - Польське Історичне Товариство, що видавало "Квартальнік Гісторични"),

Л) Польський Національний Комітет.

              Польс






1.              


29.01

Урок 29

Тема. Суспільно-політичне життя у 60-80-х рр. ХІХ ст.

Мета: охарактеризувати суспільно-політичне життя України у 60-х – 80-х рр. ХІХ ст. на західноукраїнських землях, особливості поглядів і діяльності москвофілів та народовців.

- перегляньте відеоурок 


- опрацюйте параграф 22;

- випишіть поняття "москвофільство", "старорусинство", "народовство";

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



15.01

Урок 26

Практичне заняття. Історії успіху: українські підприємці ХІХ ст.

Мета: підготувати повідомлення про українських підмприємців ХІХ ст., які досягли успіху в певних галузях промисловості.

Характеристика історичної особи має бути пов'язаною єдиною розповіддю. Зверніть увагу, що у кінці характеристики ви маєте дати власну відповідь на пункт 4.

                     ПАМ'ЯТКА ХАРАКТЕРИСТИКИ ІСТОРИЧНОЇ ОСОБИСТОСТІ

1.Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?

    •Де і коли він народився?

    •Де і в яких умовах жив, зростав, виховувався?

2. Особисті якості й риси характеру.

    •Як особисті якості впливали на його діяльність?

    •Які з його особистих якостей Вам подобаються, а які ні?

3. Діяльність історичного діяча.

    •Схарактеризуйте основні справи його життя.

    •Які успіхи й невдачі були в його справах?

    •Які верстви населення підтримували його діяльність, а які ні, і чому?

    •Хто був його друзями, а хто ворогами, і чому?

4. Якими були наслідки його діяльності

    а)для сучасників; б) для нащадків

    •За що людство пам‘ятає цю людину?

    •Яке Ваше особисте ставлення до історичного діяча?

     Вважайте, що характеристика особистості - це твір, тільки більшу частину його ви не придумуєте, а знаходите і записуєте з історичного джерела. Характеристика не має бути великою, об'єм роботи 1,5-2 сторінки зошита або у вигляді презентації на 10-15 слайдів. Але й просто відповіді у вигляді перерахування битв або людей не вважаються правильно складаною характеристикою. Потрібно факти, що ви отримуєте з підручника, інтернету перетворити на єдину розповідь про діяча з вашою особистою думкою про нього.

    Перелік підприємців, про яких можна зробити повідомлення:

  • Василь Симиренко
  • Федір Симиренко
  • Богдан Ханенко
  • Микола Терещенко
  • Артем Терещенко
  • Михайло Терещенко
  • родина Харитоненків
  • родина Яхненків
  • Джон Юз
  • Конрад Гампер

 Роботу прикріпити до 19 січня в електронний щоденник.







25.12

Урок 24

Тема. Національний рух і суспільно-політичне життя в 70-80-х рр. ХІХ ст.

Мета: охарактеризувати суспільно-політичне життя України у 70-х – 80-х рр. ХІХ ст., особливості поглядів і діяльності громадівців цього періоду.

- перегляньте відеоурок 

- опрацюйте параграф 19;

- виконайте завдання 1-3 на с.161.








22.11

Урок 20

Тема. Кримська війна 1853-1856 рр. та реформи 60-70-х рр. ХІХ ст.

Мета: з’ясувати хронологічні межі Кримської війни, дати скасування кріпацтва і панщини, характеризувати особливості проведення «великих реформ» 1860–1870-х років в Україні; визначати причини й наслідки селянської реформи 1861; розвивати увагу, пам'ять, мислення, удосконалювати навички роботи з історичною інформацією.

- перегляньте відеоурок та випишіть основні дати

- опрацюйте параграф 15;

- виконайте вправу https://wordwall.net/ ;

- перевірте свої знання https://wordwall.net ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.


27.11

Урок 17

Віртуальна мандрівка 

«Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.»

    Урок присвячений малярському доробку Тараса Шевченка і тим місцям, які він відвідав у 1843—1847 рр., тобто під час перших двох приїздів в Україну у зрілому віці. Під час навчання в Петербурзькій академії мистецтв у 1843 році Шевченко приїхав до маєтку поміщика Григорія Тарновського у Качанівці. Сюди він привіз картину «Катерина» – одне з найвідоміших полотен в українському мистецтві. Вона залишилась у маєтку і стала власністю Тарновських, адже Григорій Степанович був її замовником.

- перегляньте відеоурок https://lms.e-school.net.ua

Завдання. Проаналізуйте уривок з листа Тараса Шевченка до чернігівського губернатора Павла Гессе (1844) і дайте відповіді на питання: 

«Малоросія давно мала своїх і композиторів, і живописців, і поетів. .....Ті, які бачили одного разу нашу країну, кажуть, що бажали б жити і померти на її прекрасних полях… Я, як член її великого сімейства, служу їй якщо не на істотну користь, то принаймні на славу імені України…. Задумав я видання, назване мною «Мальовнича Україна». Видання поділяється на три частини. 1-а – види, примітні або красою, або історичними спогадами. 2-а – народний побут теперішнього часу і 3-тя - історія».                                                     Шевченко Т. Богданова церква у Суботові. 1845 р. 

1. Задля якої мети Т. Шевченко задумав періодичне видання «Мальовнича Україна»? 

2. З яким проханням він міг звернутися в листі до високопоставленого чиновника? 

3. Поміркуйте, чому в листі використано термін «Малоросія»?

Відповіді надішліть в електронний щоденник






15.11

Урок 14

Тема. Освіта, наука, музика і театр.

Мета: ознайомитися з особливостями розвитку освіти, науки, музики та театру наприкінці ХVІІІ — на початку ХІХ ст; розвивати уміння  самостійно опрацьовувати навчальний матеріал.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 11; 

- виконайте онлайн-вправу https://wordwall.net/uk/ ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.


18.10

Урок 10

Тема. Початок національного відродження.

Мета: формувати знання про початок національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці ХVІІІ — на початку ХІХ ст; розвивати уміння  аналізувати й систематизувати матеріал.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 6; 

- виконайте онлайн-вправи: Знайти відповідність , Вікторина ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



25.09

Урок 5

Тема. Громадська опозиція російському царизму в Україні. Соціальні протести.

Мета: охарактеризувати визвольні рухи на уркаїнських землях у 20-30-х рр. ХІХ ст.; проаналізувати причини виникнення політичних організацій; розвивати уміння працювати з історичними джерелами.

- перегляньте відео

- опрацюйте параграф 5;
- письмово виконайте завдання 1, 2 на с.46 .




Урок 2

11.09 

Тема. Українські землі у складі Австрійської імперії.

Мета: формувати знання про адміністративно-територіальний та регіональний поділ українських земель в складі Австрійської імперії наприкінці XVIII – першій половині ХІХ століття; розвивати в учнів уміння роботи з картою та робити висновки.

- перегляньте відеоурок 


- опрацюйте параграф 2;
- запишіть у зошит


- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.


Коментарі