16.05
Тема. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.
Мета: узагальнити вивчений матеріал.
- перегляньте відеоурок
- виконайте вправи Завдання
02.05
Тема. Історичний портрет Костянтина Острозького
Мета: ознайомитися з біографією Костянина Острозького; навчитися складати характеристику історичному діячеві; визначити внесок Костянтина Острозького в історію нашої держави.
- прочитайте в підручнику на с.159 рубрику "Історична постать";
- перегляньте відео
- напишіть характеристику постаті Костянтина Острозького, використовуючи план.
- додатково перегляньте відео про славетний рід Острозьких.
18.04 Урок 27
Тема. Суспільне та господарське життя на українських землях у ХІV-ХV ст.
Мета уроку: охарактеризувати основні стани українського суспільства ХІV-ХV ст.: шляхту, духовенство, міщан та селян; визначити ключові особливості їхнього життя та діяльності; проаналізувати зміни, які відбулися в господарському житті українських земель у цей період.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 29;
- опрацюйте презентацію та виконайте завдання зі слайду 7
- виконайте вправу
- Вправа .
11.04 Урок 26
Тема. Українські землі у складі Угорщини, Молдавії та Османської імперії. Кримське ханство.
Мета уроку: сформувати уявлення про становище українських земель, які перебували у складі Угорщини, Молдавії, Московії, Османської імперії; сформувати уявлення про становище Кримського ханства та його зв’язок з іншими частинами українських земель; розвивати просторово-часове мислення та навички роботи з картою.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 28;
- перегляньте презентацію Презентація ;
- виконайте вправи, скріни надішліть в електронний щоденник (оцінювання: 1 завдання - 4 бали)
07.03 Урок 24
Практичне заняття. Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави.
Мета уроку: охарактеризувати Данила Галицького як особистість, проаналізувати його діяльність.
22.02 Урок 22
Тема. Монгольська навала на Русь-Україну.
Мета: розкрити особливість організації військових походів монголів на Русь в ХІІІ ст. і причини їх успіхів; визначити причини поразки руських військ.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 15;
- перегляньте презентацію https://view.officeapps.live ;
- виконайте вправи:
08.02
Урок 20
Узагальнення знань
Мета: повторити й узагальнити матеріал із теми «Русь-Україна у ХІ-ХІІІ ст.»; розвивати уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події.
Підготуємось до контрольного тестування. Пригадайте вивчені теми, виконавши вправи :
- вправа 1
- вправа 3
- вправа 3
- виконайте контрольний тест на платформі Мій клас.
25.01 Урок 18
Практичне заняття. Позначення на контурній карті територій князівств часів розробленості Русі-України.
Мета: визначити просторове розташування вивчених князівст Русі-України періоду розробленості, позначити на контурній карті вказані князівства та їх центри; розвивати увагу, пам"ять; удосконалювати навички роботи з історичними і контурними картами.
- ознайомтеся з картою https://www.thinglink.com/scene/1678371833134448642
- виконайте завдання https://learningapps.org/display?v=pufvj5nbk23
- прикріпіть скрін виконаного завдання в електронний щоденник.
Не забудьте про гімнастику для очей ;)
11.01 Урок 16
Тема. Політичне і культурне життя Київського, Чернігівського, Переяславського князівств.
Мета: визначати особливості політичного і соціально-економічного життя Київського, Переяславського, Чернігівського, у ХІІ – першій третині ХІІІ ст., охарактеризувати господарську та політичну культуру Русі в ХІІ – першій половині ХІІІ ст., розвиток церкви і мистецтв у цей період, проаналізувати причини передумови політичної децентралізації (дроблення) Київської держави.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 11;
- виконайте вправу https://learningapps.org/28858165 ;- виконайте завдання 6 на с.94 та прикріпіть в електронний щоденник до 18 січня.
14.12
Тема. Київська держава за Ярославичів.
- перегляньте відеоурок
- виконайте вправу https://wordwall.net ;
- опрацюйте параграф 9;
- випишіть поняття "тріумвірат", "уділ" та дати поразки русичів на р.Альті, Любецького з"їзду;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.
30.11
Тема. Культура Русі-України.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 8;
- перевірте свої знання https://wordwall.net/uk/ ;
- виконайте тест за посиланням в електронному щоденнику.
23.11
16.11
Тема. Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці Х - у пер.пол. ХІ ст.
Мета: ознайомитися з особливостями політичного та соціального устрою Київської Русі; визначити групи (верстви) населення: привілейовані та непривілейовані; повноваження державних органів; розуміння форми правління Київської держави.
- перегляньте відеоуроки
- запишіть у зошит
- виконайте вправу https://wordwall.net/uk/
- опрацюйте параграф 7 у підручнику;
- виконайте вправу https://wordwall.net/uk/r
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.
12.10
Урок 6
3.
Відео "Булава" https://drive.google.com/file/d/1XLwQ-AF1j-oJ-gGlI2nfKoD_JafrpcZJ/view
"Каролінгський меч" https://drive.google.com/file/d/1P-bLSHrKCeAWQgxI_7jaf6pEKgVwiTo-/view
"Обушок" https://drive.google.com/file/d/1OJVO8bXVNrBywZlQKMpDZneYQENFjsTa/view
Прикріпіть роботу в електронний щоденник до 19 жовтня
28.09
Урок 4
Тема. Правління Ігоря та князювання Ольги.
Мета: ознайомити учнів із діяльністю князів Ігора та Ольги; визначити їх внесок у розбудову Русі – України ; ввести поняття «реформи» , «Балканські походи», «печеніги» , «полюддя»;виховувати шанобливе ставлення до історичного минулого українського народу.
- перегляньте відео про правління князя Ігора
- перегляньте відео про правління дружини Ігора - Ольги
- продовжіть таблицю у зошиті
- виконайте завдання: https://learningapps.org/5895376
- опрацюйте матеріал підручника на с.30-36.
14.09
Урок 2
Тема. Господарство, суспільний устрій та вірування слов’ян
Мета уроку: ознайомитися з основними заняттями та способом життя східних слов’ян, проаналізувати особливості суспільного життя та віруваннями; розвивати увагу, пам’ять, удосконалювати навички роботи з підручником, виховувати повагу до наших предків.
- перегляньте відеоурок
- перегляньте відеоурок
- виконайте інтерактиіну вправу https://learningapps.org/11447526 ;
- опрацюйте параграф 2;
- виконати тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.
2022-2023 н.р.
16.05 - 7-В
17.05 - 7-А, 7-В
Практичне заняття. Дослідження історичної пам'ятки.
«Як дослідити історичну пам’ятку?»
1. Що це за пам ’ятка? До якої групи вона належить?
2. Де вона розташована? Який вона має вигляд?
3. Коли було створено пам ’ятку? (вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити)
4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена дана пам ’ятка? Що вона засвідчує?
5. Хто створив дану пам ’ятку? (ім’я архітектора, художника, скульптора, інженера тощо)
6. Які елементи пам’ятки дають змогу отримати інформацію про минуле?
7. Яку інформацію про минуле можна довідатися за допомогою пам’ятки?
11.05
Тема. Розвиток архітектури на українських землях у ХІV-ХV ст.
Мета уроку: продовжити вивчення культури на українських землях у ХІV-ХV ст.; поглибити знання пам'ятки архітектури цього періоду; формувати естетичні уявлення.
- опрацюйте с.167-171;
- перегляньте відео та назвіть пам'ятку архітектури;
- вкажіть назву населеного пункту та область, де розташована архітектурна пам'ятка:
1.
2.
3.
4.
5. 6. Оцінювання - 2 бали за правильну відповідь.
27.04
Тема. Становище українських селян.
- Пригадайте, якому прошарку належало найнижче місце в соціальній піраміді? Яка верства населення була найчисельнішою?
- Запишіть схему у зошит. Прочитайте у підручнику (с.160), чим відрізнялися "похожі" селяни від "непохожих".
- Розгляньте ілюстрацію. Знайдіть у підручнику визначення поняття "фільварок" та запишіть у зошит.- опрацюйте с.160-161;
25.04 - 7-В
26.04 - 7-А, 7-Б
Тема. Становище духівництва і православної церкви у ХІV-ХV ст.
- перегляньте відео "Городельська унія".
1. Поміркуйте, про що свідчить уривок із Городельської унії.
«...Усі церкви і весь клір (духівництво) земель Литви, як соборні, монастирські, парафіяльні, общинні та інші у тих землях споруджені і які будуть споруджені, засновані, в усіх їх свободах, імунітетах, привілеях, винятках і звичаях загальних зберігають, згідно зі звичаєм Королівства Польського». Із Городельської унії 1413 р.
Які наслідки для православного духівництва мало укладення Городельської унії? Яке для католицького?
2. Перегляньте хронологію церковних відносин https://www.radiosvoboda.org/a/father-son-and-holy-spirit/29600734.html. Які наслідки подій ХІІІ-ХVІ ст. для української православної церкви?
18.04 - 7-В
19.04 - 7-А, 7-Б
Тема. Українські землі у складі Московії.
Мета: сформувати уявлення про становище українських земель, які перебували у складі Московії; розвивати просторово-часове мислення; формувати національну свідомість повагу до культури та історії рідного народу.
- запишіть схему у зошит
- ознайомтеся з матеріалом до теми уроку
відео "Битва під Оршею"
- виконайте завдання в Мій клас.
14.03 - 7-В
15.03 - 7-А, 7-Б
Практичне заняття. Вплив західноєвропейських культур на повсякденне життя і розвиток мистецтв у Галицько-Волинському князівстві.
Проаналізуйте наведену інформацію та дайте відповіді на питання.
1) Автори підручника «Культурологія: українська та зарубіжна культура» (К., 2006) відзначають, що «На заході Галицько-Волинська Русь була форпостом східнослов’янської духовності. Різні сфери її культури, зокрема такі як освіта, мистецтво, філософія, література, розвивалися під впливом західної та східної культур. Через такі культурні центри, як Володимир, Холм, Галич і Львів, культурні впливи давньоруських земель надходили до східних слов’ян в Угорщину і держави Центральної Європи. У той же час Галицько-Волинські землі зазнавали істотних культурних впливів своїх західних сусідів; засвоєні духовні і матеріальні цінності передавалися іншим землям Стародавньої Русі. Але основа культури Галицько-Волинського князівства була українська, спільна з іншими князівствами Стародавньої Русі».
а) Визначте особливості розвитку культури Галицько-Волинського князівства.
б) Які міста відігравали провідну роль у культурному житті
Галицько-Волинської держави?
2. У 1200 р. в Галичі була побудована церква Святого Пантелеймона, яка є
зразком архітектурного мистецтва галицької доби. Вона обнесена земляним
внутрішнім чотирикутним валом і зовнішнім укріпленням. Церква побудована в
романському стилі невідомим (можливо й іноземним) архітектором. Данило часто
запрошував іноземців для забудови й оздоблення міст. Портал центрального входу
прикрашають колони, які вгорі закінчуються звитим листоподібним ліпленням і
різьбленням, що характерно для романського стилю. Проте цей храм має й риси
давніх чернігівських та київських церковних споруд.
а) Який вигляд мала церква Святого Пантелеймона в Галичі?
б) Поясніть, чому вона мала такі серйозні укріплення.
в) На прикладі церкви Святого Пантелеймона в Галичі визначте особливості
розвитку архітектури в Галицько-Волинському князівстві.
3. Особливості розвитку образотворчого мистецтва:.
Розвиток на основі поєднання давніх візантійських, загальноруських і
місцевих народних традицій.
Важлива роль належала монументальному малярству (фрески в Успенському соборі у Володимирі-Волинському,
соборі Святого Георгія в Любомирі,
церкві Святого Онуфрія в Лаврові та ін.).
Існування власної галицько-волинської іконописної школи :
Поширення мистецтва книжкової мініатюри, якою прикрашалися рукописні книги.
Високий рівень ювелірного мистецтва.
а) Випишіть назви найвидатніших творів образотворчого мистецтва
Галицько-Волинської держави.
21.02 - 7-В
22.02 - 7-А, 7-Б
Тема. Боротьба за воз’єднання Галицько-Волинського князівства
- перегляньте відео
- опрацюйте с. 111-114;
- виконайте вправу та запишіть у зошит з відповідними датами https://learningapps.org/display?v=pem07xd4n23 ;- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.
19.01
Тема. Культура Русі-України в другій половині XI — першій половині ХІІІ ст.
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте с.89-93;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.
10.01 - 7-В
11.01 - 7-А, 7-Б
Тема. Правління Мстислава.
- перегляньте відеоурок
- запишіть у зошит
- виконайте тренувальне завдання https://learningapps.org/17493054 ;
- повторіть параграф 10;
- виконайте завдання в Мій клас.
08.12
Узагальнення знань з теми:
"Русь-Україна наприкінці Х - у першій половині ХІ ст."
- виконайте завдання (кожне завдання - 4 бали)
1. Історичний мем із загадкою
Назвіть історичних діячів, чию діяльність ілюструють хмаринки слів і меми.
б)
- відповіді прикріпити в електронний журнал до 10.12.
01.12
22.11 -7-В
23.11 - 7-А, 7-Б
Тема. Розвиток ремесел у Русі-Україні
- перегляньте відеоурок
- повторіть параграф 7;
- виконайте тестове завдання (посилання в електронному щоденнику).
15.11 - 7-В
16.11 - 7-А, 7-Б
Тема. Повсякденне життя руського міста. Торгівля
Мета: ознайомитися з особливостями повсякденного житя міст Київської Русі; визначити основні заняття населення.
- перегляньте відеоурок
03.11
Тема. Зовнішня політика Ярослава Мудрого
- перегляньте відео
- опрацюйте параграф 6
- виконайте завдання в Мій клас.
11.10 - 7-В
12.10 - 7-А, 7-Б
3.
Відео "Булава" https://drive.google.com/file/d/1XLwQ-AF1j-oJ-gGlI2nfKoD_JafrpcZJ/view
"Каролінгський меч" https://drive.google.com/file/d/1P-bLSHrKCeAWQgxI_7jaf6pEKgVwiTo-/view
"Обушок" https://drive.google.com/file/d/1OJVO8bXVNrBywZlQKMpDZneYQENFjsTa/view
29.09
Тема. РУСЬ-УКРАЇНА ЗА КНЯЗЮВАННЯ ОЛЬГИ
Мета: скласти уявлення про період правління Ольги,охарактеризувати її внутрішню і зовнішню політику.
- перегляньте відеоурок
- виконайте завдання:
1) https://learningapps.org/5895376
2) https://learningapps.org/7688233
- опрацюйте матеріал підручника на с.33-36
- виконайте завдання в Мій клас.
20.09
Тема. УТВОРЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ
- перегляньте відеоурок
- опрацюйте параграф 3 (с. 21-23)
- заповніть схему
15.09
Тема. ВІРУВАННЯ СЛОВ’ЯН
- перегляньте відео
- опрацюйте параграф 2
- виконайте тестове завдання в Мій клас
08.09
Тема. СУСІДИ СХІДНИХ СЛОВ'ЯН.
- перегляньте відеоурок
- виконайте тестове завдання (одна спроба до 12.09) тест 7-А тест 7-Б тест 7-В
Коментарі
Дописати коментар