Історія 6 клас


Підручник

16.05

Урок 66

Тема. Давні слов’яни на теренах України.

Мета: дати уявлення учням про життя слов'ян напередодні Великого переселення народів; формувати в учнів вміння аналізувати історичні джерела про слов’ян; показувати на карті територію розселення венедів, склавинів та антів.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 53;
- опрацюйте презентацію 
-  перевірте свої знання 




15.05

Урок 65

Тема. Падіння Стародавнього Риму: причини та наслідки.

Мета: проаналізувати падіння Західної Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 52;
- опрацюйте презентацію 
- виконайте завдання:
  • пригадайте та згрупуйте останніх римських імператорів Вправа  ;
  • розгадайте кросворд Вправа ;
  • розставте події у хронологічній послідовності Вправа .





01.05

Урок 61

Тема. Культура Давнього Риму.

Мета: сформувати уявлення про особливості римської культури, охарактеризувати досягнення та здобутки римлян.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 51;
- опрацюйте презентацію 
- виконайте завдання:
  • встановіть відповідність  Вправа  ;
  • розподіли архітектурні споруди Греції та Риму Вправа ;
  • перевір свої знання Вправа;
- виконайте тестове завдання 


24.04

Урок 59

Тема. Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства

Мета: дати уявлення учням про релігію давніх римлян; з’ясувати, що спільного між ролями грецьких і римських богів; вдосконалювати навички самостійної роботи, розвивати уміння аналізувати, порівнювати.

- перегляньте відеоурок



- опрацюйте параграф 51;
- опрацюйте презентацію та письмово виконайте завдання зі слайду 8 
- виконайте завдання:
  • розділіть грецьких та римських богів на групи  Вправа  ;
  • відгадайте імена богів за описом Вправа.
Скріни письмового завдання та інтерактивних вправ надішліть в електронний щоденник.


17.04

Урок 57

Тема. Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму. 

Мета: ознайомитися з основними нормами римського права; розвивати навички роботи історичними джерелами, аналізувати, порівнювати, критично мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати толерантність, пошану до історії інших народів, інтерес до вивчення античної історії.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 49;
- опрацюйте презентацію та запишіть, хто такі патриції, плебеї, гладіатори, як називалися закони у Давньому Римі 
- виконайте завдання, скріни надішліть в електронний щоденник:




10.04

Урок 55

Тема. Давній Рим у часі і просторі. Воєнна експансія Риму. 

Мета: ознайомитися зі змінами в житті Римської держави; розглянути основні напрямки внутрішньої та зовнішньої політики Юлія Цезаря; ознайомитися із системою державного управління, що склалася за часів правління Августа.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 47;
- опрацюйте презентацію Презентація ;
- виконайте завдання, скріни надішліть в електронний щоденник 
(оцінювання: 1 завдання - 4 бали):



27.03

Урок 53

Тема. Давній Рим у часі і просторі. Царський період. 

Мета: охарактеризувати процес створення Римської республіки, розкрити причини та наслідки боротьби плебеїв та патриціїв, ознайомитися із організацією влади в Римі.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 45;
-  виконайте вправу  Вправа  ;
- виконайте тестове завдання Тест.



13.03

Урок 49

Творчий проєкт — укладання туристичного маршруту «Скарби античної цивілізації на українських землях»

Мета: ознайомитися з багатством античної цивілізації на українських землях ; розвивати інформаційно-цифрову, історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну); виховувати повагу до історії рідного краю.

    Сьогодні на уроці ми спробуємо укласти маршрут пам'ятками грецької цивілізації на території нашої держави. Для роботи ми використаємо дошку Дошка «Скарби античної цивілізації на українських землях»

Інструкція

1. Відкрийте дошку та знайдіть на карті місце розташування пам'ятки.

2. Натисність "+" (додати допис).

3. Перетягніть шпильку у місце, де розташована або була знайдена  пам'ятка.


4. Натисніть на "Що ви вказуєте шпилькою". Додайте фото, зробіть підпис та опис пам
'ятки. Укінці обов'язково вкажіть ім'я автора.


Перелік пам
'яток, які можна додати до маршруту:

"Зевсів курган", монети Ольвії, Тіри, Пантікапею, кераміка, руїни давньогрецьких міст та ін.

Можна додати 1-2 позначки від одного учня.


06.03

Урок 47

Тема. Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: скіфи. 

Мета: сформувати уявлення в учнів про розселення сарматів, їхні основні заняття, повсякденне життя та духовний світ.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 42;
- перегляньте презентацію  Презентація ;
- перегляньте відео "Скарби скіфів" та виконайте вправу вправа 1

-  виконайте вправу  вправа 2 ;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



28.02

Урок 45

Тема. Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: античні міста-держави, землеробське населення українських земель. 

Мета: розкрити причини виникнення античних міст-держав у Північному Причорномор’ї; розглянути відносини між античними містами-державами Північного Причорномор’я та сусідніми народами; охарактеризувати господарське та суспільне життя полісів.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 40;
- перегляньте презентацію  https://view.officeapps.live ;
- виконайте вправу https://learningapps.org/watch?v=p6f4zaf5j24
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.





21.02

Урок 43

Тема. Міфологія. Релігія Давньої Греції. 

Мета: формувати уявлення про релігійні вірування та міфологію греків; вчитися характеризувати роль Олімпійських ігор в житті еллінців.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 38;
- перегляньте презентацію  https://view.officeapps.live. ;
- виконайте вправи: 
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.




14.02

Урок 41

Тема. Традиції повсякденного життя. 

Мета: сформувати уявлення про життя та побут давніх греків; продовжувати вміння до самостійного опрацювання навчального матеріалу.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 36;
- виконайте вправу https://learningapps.org/view23686501 та запишіть слова і їх визначення, які є для вас новими;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.




07.02

Урок 39

Узагальнення знань

Мета: повторити й узагальнити матеріал із теми «Давня Греція»; розвивати  уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події.

Підготуємось до діагностувальної роботи. Пригадайте вивчені теми, виконавши вправи (скріни перешліть в електронний щоденник) :

- виконайте завдання та визначте, про яку битву греко-перської війни йдеться https://learningapps.org/watch?v=pkqan7g9a23 ;


- виконайте завдання та відгадайте ім’я відомого полководця https://learningapps.org/watch?v=pqtgfnd7223 ;


- гра «Правда-неправда» https://learningapps.org/watch?v=p0fzhrm8t23 ;


виконайте завдання онлайн, щоб перевірити, як засвоїли матеріал. За потреби поверніться до підручника, який варто опрацювати ретельніше https://learningapps.org/watch?v=pxcougsvc23 .

Оцінювання: максимальний бал за 1 завдання - 3.


Не забудьте про гімнастику для очей ;)






31.01

Урок 37

Тема. Військова справа в стародавній Греції.

Мета: сформувати уявлення про персько-грецькі війни, стратегію й тактику воюючих держав; визначити причини та наслідки персько-грецьких війн; розглянути перебіг подій; розвивати вміння  виділяти головне, складати текстові таблиці, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 34;
- працюючи з текстом на с.153-156, заповніть таблицю
- виконайте онлайн-вправи:
 1) знайдіть поняття, терміни, імена Греко-перські війни (learningapps.org)
2) виконайте тест Греко-перські війни (learningapps.org) ;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



24.01

Урок 35

Тема. Афіни - батьківщина демократії.


- перегляньте відеоурок та випишіть поняття.


- з
найдіть слова з теми уроку, користуючись підказками          https://learningapps.org/28391428 ;
- опрацюйте параграф 29;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.


17.01

Урок 33

Тема. Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі і часі.

Мета: сформувати уявлення про ахейську Грецію; розвивати вміння самостійно шукати інформацію.

- пригадайте:

  1. Де і коли існувала Мінойська цивілізація?
  2. Які памятки дозволяють дослідити історію першої європейської цивілізації?
  3. Якими були характерні риси розвитку Мінойської цивілізації?

- перегляньте відеоурок

- відскануйте QR-код та перегляньте відео, як ахейцям вдалося подолати троянців

- виконайте завдання https://learningapps.org/watch?v=pm64qnmok23 ;

- встановіть відповідність https://learningapps.org/watch?v=pp9n96q1v23 ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



10.01

Урок 31

Тема. Природа і населення Давньої Греції.

Мета: дати уявлення про природно-кліматичні умови Греції та їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення Еллади;  продовжити формування навичок роботи з підручником; формувати у учнів інтерес до історії держав світу.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 26;

- розгадайте кросворд https://learningapps.org/watch?v=prsj304n523 ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



20.12

Урок 24

Діагностувальна робота №2

Мета: повторити й узагальнити матеріал із теми «Цивілізації Стародавнього Сходу»; розвивати  уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події.

Перш ніж розпочати виконання діагностувальної роботи, пригадайте вивчену тему:

вправа 1

вправа 2

вправа 3

- Опрацюйте параграф 25, виконайте завдання для повторення (усно).

- Виконайте діагностувальну роботу за посиланням в електронному щоденнику.


Не забудьте про гімнастику для очей ;)


14.12

Урок 22

Тема. Культурні надбання Стародавнього Сходу.

Мета: ознайомитися з культурними досягненнями країн Стародавнього Сходу, підвести до розуміння неповторності та унікальності культури, до розуміння неповторності давньої культури і з’ясувати, як вона вплинула на подальший розвиток світової культури.

- перегляньте відеоурок, випишіть винаходи Стародавнього Сходу та країни, у яких їх винайшли

- виконайте вправу https://wordwall.net ;

- опрацюйте параграф 24;

- виконайте тест за посиланням в електронному щоденнику.


13.12

Урок 21

Тема. Поява монотеїстичних релігій. Юдаїзм. Буддизм. Конфуціанство.

Мета:  ознайомитися із видами монотеїстичних релігії; дізнатися про історію їх створення; визначити основні принципи монотеїстичних релігій; навчитися їх порівнювати.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 23 та випишіть релігії та держави, в яких вони з"явилися;

- виконайте вправу https://wordwall.net ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.





06.12

Урок 19

Творчий проєкт — фотогалерея «Стародавні цивілізації Азії та Африки»

Пропоную разом створити фотогалерею!

Пригадайте, які давні цивілізації ми вивчали?

Оберіть одну, яка вразила найбільше та доберіть 4-5 малюнків або фотографій, що могли б представити цю цивілізацію. 

Всі фото завантажте на дошку https://padlet.com/ Обов"язково зробіть підписи до ілюстрацій.

Намагайтеся не повторювати зображення, які вже обрали однокласники.

Разом у нас має вийти цікава фотогалерея.






22.11

Урок 17

Тема. Стародавні цивілізації Індії та Китаю.

Мета:  сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Ізраїльсько-Іудейського царства; розвивати навички самостійної роботи; виховувати почуття толерантності до різних народів, культур.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте пункт 5 параграфу 17-19

- розгадайте кросворд https://wordwall.net/uk/r



16.11

Урок 16

Тема. Ізраїльсько-Юдейське царство.

Мета:  сформувати уявлення про найважливіші етапи історичного розвитку Ізраїльсько-Іудейського царства; розвивати навички самостійної роботи; виховувати почуття толерантності до різних народів, культур.

- перегляньте відеоурок

- виконайте вправу https://wordwall.net/uk/r

- опрацюйте пункт 4 параграфу 17-19;

- виконайте тестове завдання за посиланням  в електронному щоденнику.



08.11

Урок 13

Тема. Цивілізації річкових долин.

Мета: ознайомитися із цивілізаціями річкових долин, з"ясувати, чому цивілізації виникали саме біля річок; вчитися самостійно опрацьовувати та систематизвуати навчальний матеріал.

- пригадайте, які ознаки цивілізацій https://wordwall.net/uk/ ;

- опрацюйте параграф 16 ;

- заповніть таблицю та прикріпіть в електронний щоденник.


- перевірте, як ви засвоїли новий матеріал https://wordwall.net/uk/ .



11.10

Урок 11

Тема. Форми організації первісних спільнот.

Мета: охарактеризувати форми організації первісних спільнот від людського стада до сусідської общини; проаналізувати процес появи нерівності між первісними людьми; розвивати ключові компетентності: спілкування державною мовою; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська компетентності; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися, адекватно і гнучко реагувати на соціальні зміни.

- перегляньте відеоурок



- опрацюйте параграф 12;

- виконайте вправу https://wordwall.net/uk/embed/50836b7d4  та випишіть подані поняття в зошит; 

- виконайте вправи Упорядкування відносин в первісному суспільстві , Терміни та поняття .


04.10

Урок 9

Тема. Неолітична революція та початок обробки металів.

Мета: : визначити зміни в житті людини, які сталися в добу мезоліту; охарактеризувати процес виникнення землеробства та скотарства; розкрити суть неолітичної революції;  розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати особистість, яка здатна постійно самовдосконалюватися.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 9;

- запишіть у зошит:



- виконайте вправу https://wordwall.net/uk ;

- перевірте, як ви зрозуміли історію неолітичної революції https://learningapps.org/watch?v=pxwesfsi323 ;

- виконайте завдання в Мій клас.


27.09

Урок 7

Тема. Кам"яний вік в історії людства.

Мета: сформувати уявлення про життя та заняття найдавніших людей; розвивати історичну компетентність (хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати кращі риси української нації – працелюбність, прагнення до свободи, любові до природи.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 7;
- запишіть у зошит схему

- перевірте, як ви зрозуміли особливості розвитку людства в період палеоліту та мезоліту  https://learningapps.org/watch?v=prv2giyat23 ;
- виконайте завдання в Мій клас.
 



20.09

Урок 5

Тема. Джерела з історії первісності та стародавньго світу.

Мета: пригадати види історичних джерел; відновити набуті навички роботи з історії й ропочати формування нових; з"ясувати, які історичні джерела вивчають історію стародавнього світу. 

- пригадайте терміни, виконавши вправу https://wordwall.net/uk/resource/54644757 ;

- виконайте завдання https://wordwall.net/uk/resource/35850386

- перегляньте відеоурок та пригадайте, які види історичних джерел існують


- перегляньте зображення та встановіть відповідність (усно)

- виконайте інтерактивну вправу з установленням відповідності https://wordwall.net/uk/embed/5c44188e024c48358b464b9a0c6fea19?themeId=1&templateId=2&fontStackId=0

- здійсніть віртуальну екскурсію до Музею мозаїк Зевгми https://sanalmuze.gov.tr/muzeler/GAZIANTEP_ZEUGMA_MOZAIK_MUZESI/  Які джерела історії присутні серед експонатів? 

- опрацюйте параграф 5;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



13.09

Урок 3

Тема. Як виникли системи літочислення.

Мета: розкрити сутність та необхідність літочислення, історію виникнення різних систем літочислення та календарів.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 3;

- запишіть у зошит:

  • Хронологія допоміжна історична дисципліна, що встановлює дати історичних подій і документів. 
  • Ера — початок літочислення
  • Григоріа́нський календа́р — календар, запроваджений 4 жовтня 1582 року Папою Римським Григорієм XIII і нині ухвалений у світі як міжнародний стандарт.

- виконайте інтерактивну вправу https://learningapps.org/watch?v=p7r3tcn6n23 та прикріпіть в електронний щоденник (оцінювання: одна правильна відповідь - один бал).




Урок 2

06.09

Тема. Повторення. Що вивчає наука історія

Мета уроку:  ознайомитися із новим навчальним предметом «Історія України Всесвітня історія»; повторити основне з вивченого в 5 класі з курсу «Вступ до історії України та громадянської освіти»; формувати стійку потребу у вивченні курсу; пояснити, для чого і як буде вивчатися новий предмет; ознайомити із загальними вимогами до процесу навчання.

- перегляньте відео


- пригадайте, матеріал 5 класу, виконавши вправи: 1)https://wordwall.net/uk/embed/73817df4937e4f2d923ea7144eff8c3a?themeId=1&templateId=3&fontStackId=0  

2) https://learningapps.org/watch?v=p2rj757rk21 ;

- опрацюйте параграф 1;

- письмово виконайте завдання 2 на с.8








2022-2023 н.р.

18.05

Практичне занняття. Як жили предки українського народу - слов'яни.

Виконайте завдання:

1. 


2. 







15.05

Тема Падіння Західної Римської імперії

Мета уроку: сформувати розуміння причини падіння Риму; розвивати вміння працювати з підручником, порівняльними таблицями; введення та закріплення нових понять «варвари», «вандалізм», «варварські королівства», «Велике переселення народів».

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 52;

- розставте події у хронологічній послідовності https://learningapps.org/25667083 ;

- виконайте тестове завдання в електронному щоденнику.

 


11.05

Тема. Християнство.

Мета уроку: продовжити формувати поняття "християнство"; розглянути діяльність перших християнських громад; розвивати навички самостійного осмислення інформації; виховувати толерантне ставлення до представників різних релігій.

- перегляньте відеоурок


- розгадайте кросворд https://learningapps.org/11357909 ;

- повторіть с.166-167 у підручнику;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



08.05

Тема. Римська імперія в ІV ст.

Мета уроку: ознайомитися з особливостями політичного та економічного життя Римської імперії в ІV ст. н. е. ; розкрити суть реформ імператорів Діоклетіана та Константина; встановити причинно-наслідкові зв'язки.

- опрацюйте с.166-167 у підручнику;
- виконайте онлайн-вправу https://learningapps.org/display?v=pasvwbigc21 ;
- виконайте завдання в Мій клас.



01.05

Узагальнення з теми: "Римська імперія в І-ІІ ст. Культура Риму"

Мета уроку: повторити та закріпити знання з історії Давнього Риму; формувати вміння узагальнювати, порівнювати, робити висновки; виховувати інтерес до історії.



- розгадайте кросворд https://learningapps.org/11070922 ;

- виконайте онлайн-вправу https://learningapps.org/display?v=p57wesczj23 . Правильний результат запишіть у зошит;

- пригадайте найвідоміші пам"ятки культури Риму, виконавши праву https://learningapps.org/11895839 ;

- розгадайте кросворд https://learningapps.org/25138621;

- виконайте тестове завдання https://learningapps.org/23346065  .



19.04

Тема. Культура Римської республіки

Мета уроку: дати уявлення про культуру часів Римської республіки; розвивати вміння  працювати з текстом підручника, складаючи опорні конспекти, таблиці.

- перегляньте відеоурок


- прочитайте матеріал до теми уроку та запишіть у таблицю (за зразком)    

Культура доби республіки

На становлення та розвиток культури Римської республіки великий вплив мали греки, особливо після об'єднання Італії під владою Риму і захоплення ним грецьких колоній на півдні Апеннінського півострова. Римляни завжди цікавилися досягненнями різних народів, які можна було практично застосувати у землеробстві, будівництві, корабельній та військовій справі, тому здобутки грецької цивілізації викликали надзвичайний інтерес у громадян Римської республіки.

ОсвітаПершим щаблем в освіті римлян було сімейне виховання. Дітей виховували в повазі до вірувань і звичаїв пращурів. Вони мали беззаперечно підкорятися волі батька. Вважалося, що справжній громадянин – це слухняний син і дисциплінований воїн. Зазвичай, порушення батьківської волі суворо каралося.

Наступним кроком у здобутті знань була школа. За доби республіки у римських школах вивчали так звані сім вільних мистецтв: граматику, логіку, риторику, геометрію, арифметику, астрономію, музику. Згодом до них додали архітектуру.

Існувало три типи шкіл: початкова, граматична і риторична. У початковій школі навчалися діти віком від 7 до 12 років. Вони опановували письмо, читання та лічбу. Навчитися писати було нескладно, оскільки слова писали так, як вони й звучали. Якщо учень пропускав хоча б одну літеру в слові, його били різками. Цінувалась не краса написання, а швидкість. Дівчатка теж ходили до школи і вивчали навіть більше дисциплін, ніж хлопчики.

У граматичній школі юнаки 12-16 років вивчали римську й грецьку літературу, латинську і грецьку мови.

Вищою школою можна вважати риторичну, де молоді люди 16-20 років студіювали філософію, історію, риторику та право. Як і в греків, школи були приватними, за навчання доводилося платити. Престижним вважалося навчання в Афінах або на острові Родос.

Наукові знанняТогочасні знання з медицини, продовжуючи грецькі наукові традиції, узагальнив Авл Корнелій Цельс (І ст. до н.е.) у творі «Про медицину».

Філософ Тит Лукрецій Кар (95-55 рр. до н.е.) у книжці «Про природу речей» виклав вчення грецького мислителя Епікура, який заперечував існування богів. Основними ідеями твору були ідеї про смертність душі, про незалежність природи від волі богів, про нескінченність Всесвіту. Тит Лукрецій Кар першим поділив історію людства на кам'яний, мідний та залізний віки. Але найбільший внесок у світову наукову скарбницю зробили римляни тим, що створили новий напрям у наукових знаннях – правознавство. Його «батьком» називають Гнея Флавія (VI ст. до н.е.). У II ст. до н.е. з'явилися перші трактати з права. У часи занепаду республіки, коли закони часто скасовувалися, доповнювалися або змінювалися, виникла потреба інформувати про ці зміни громадян. З часів Юлія Цезаря на центральну площу виставляли дошку «Щоденні відомості римського народу», на якій розміщували повідомлення про воєнні перемоги та зміст нових законів. Копії розсилали в усі римські провінції. Цю дошку можна вважати пращуркою сучасних газет.

Література і театрРідна для римлян латинська мова внаслідок римських завоювань перетворилася на мову міжнаціонального спілкування у стародавньому світі. Вона стала основою для виникнення сучасних мов: італійської, англійської, іспанської, французької. Латинська мова тривалий час була мовою науки, а в медицині збереглася і до сьогодні. Відомими є латинські крилаті вислови: «Карфаген має бути зруйнований», «Прийшов, побачив, переміг» та багато інших. Латинською мовою були написані найкращі твори римських авторів.

Римська художня література виникла із записів переказів і міфів у III ст. до н.е. Одним із її засновників був Лівій Андроник (? бл. 204 р. до н.е.), який переклав латинською мовою «Одіссею». Література римлян мала на меті виховати громадянина та патріота. Але римляни любили й розважатися, тому популярним жанром була комедія. Батьком комедії вважається Тит Макцій Плавт (250 бл. 184 р. до н.е.), який написав улюблені віршовані твори латинян «Горщик», «Віслюки», «Хвалькуватий воїн», де висміював сліпе наслідування грецьких зразків.

Справжнє життя комедії починалося, коли її ставили на сцені. У 240 р. до н.е. відбулася перша вистава латинською мовою. Цей час вважається початком римського театру.

Засновником римської прози вважають Марка Порція Катона (234-149 рр. до н.е.). Йому належить один з перших прозаїчних творів літератури доби республіки, який зберігся в повному обсязі. Присвячений він землеробству і містить корисні поради землеробам, а також оспівує сільський спосіб життя і селян. Саме селяни, на думку Катона, стають найсильнішими й наймужнішими воїнами. Твір Катона «Начала» був першим викладом історії Риму.

Архітектура. Розвиваючи мистецтво архітектури, римляни багато в чому наслідували греків, але пішли далі від своїх учителів. В архітектурі римляни об'єднали етруську і грецьку традиції та додали східні елементи. Вони урізноманітнили будівельні матеріали. Саме римляни почали використовувати міцний з'єднувальний вапняковий розчин, винайшли бетон, який широко використовували з II ст. до н.е. У будівництві римляни широко застосовували арку, вдосконаливши її. Ця дугоподібна конструкція могла витримати на собі кілька поверхів. Втілюючи заклик «хліба і видовищ!», у містах будували театри, де місця для глядачів були розташовані півколом. Зводилися цирки, де влаштовували перегони на колісницях. Римляни першими почали будувати амфітеатри для жорстоких видовищ – гладіаторських боїв, цькування диких звірів, а також базиліки – великі криті зали для зборів.

- виконайте тестове завдання в Мій клас.



10.04






02.03

Тема. Суть еллінізму й особливості елліністичних держав

- перегляньте відеоурок

- розгадайте кросворд https://learningapps.org/3196303 ;
- опрацюйте параграф 42.



27.02

Тема. Македонське царство

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте параграф 41;

- виконайте завдання "так чи ні?"






23.02

Тема. Мистецтво та "золотий вік" Афін

- перегляньте відео



- опрацюйте параграф 40;

- виконайте вправу https://learningapps.org/display?v=pzggw9wkk23 ;

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



20.02

Тема. Суспільний устрій Афін та Спарти

- перегляньте відео


✅Чим відрізняються Афіни від Спарти

       Афіни і Спарта – це два антиподи, які часто протиставляються один одному в літературі і мистецтві. Однак при уважному вивченні можна знайти і безліч схожих рис між ними. Ретельний аналіз даних державних утворень минулого допоможе нам краще зрозуміти, яка форма існування є більш стійкою і життєздатною.

    Афіни – це столиця Стародавньої Греції та місто-держава, яка почала існування в 15 столітті до нашої ери. Саме звідси почала свою історію сучасна європейська культура.

    Спарта – це держава, яка існувала в стародавні часи на території сучасної Греції. Офіційна назва даного утворення – Лакедемон. У часи заснування сама наявність такої протодержави була достатньо прогресивним, оскільки вона володіла розвиненою системою управління і власною ідеологією. Але через відсутність реформ і зупинки в розвитку, територія не змогла втриматися на європейській арені і була поглинена більш сильними сусідами.

    Таким чином, між найдавнішими державними утвореннями є багато спільного. Як Спарта, так і Афіни являли собою міста, що володіють власною системою управління. Вони вступали в союзи зі своїми сусідами, брали участь у військових походах.

    У них сформувалися власні принципи існування, які поділялися населенням. Як Спарта, так і Афіни увійшли до складу Римської імперії в 146 році до н.е., однак зберегли право на самоврядування.

    Проте, внутрішній уклад даних державних утворень був абсолютно різним. Афіни – це зразок демократії, де всі рішення проходили схвалення народних зборів. У Спарті влада належала двом царям, які діяли одноосібно.

    В Афінах люди володіли особистою свободою: як демос (народ), так і аристократи. Рабів було мало, і в основному вони походили з числа народів, які зазнали поразки у війнах. У Спарті всі люди ділилися на рабів (ілотів) і воїнів, що володіли свободою.

    Афіни подарували світу такі досягнення, як:

  • Олімпійські ігри;
  • філософія;
  • риторика;
  • поезія.

    У Спарті відбувалася штучна відмова від даних «надмірностей», змагання на потіху публіці були заборонені. Формально не існувало приватної власності, все належало громаді. Варто зауважити, що загальновідомий принцип скидання слабких немовлят зі скелі існував не тільки в Спарті, а й в Афінах. Час був такий: від нежиттєздатного потомства позбувалися відразу.

    Різниця між Афінами від Спартою полягає в наступному:

  • Суспільний лад. У Спарті все населення ділилося на 2 нерівні категорії – ілотів (рабів) і дорійців (вільних громадян). В Афінах були аристократи і демос (вільні люди), а також раби, яких було небагато;
  • Форма правління. В Афінах була давня демократія, в той час, як у Спарті – класична аристократія;
  • Економіка. В Афінах були розвинені такі форми господарства, як садівництво і тваринництво, землеробство, торгівля, реміснича справа;
  • Культурний розвиток. В Афінах заохочувався будь-який прояв свободи особистості: філософія, поезія, риторика. У Спарті диктувався повна відмова від всього «зайвого», розкішшю вважалося все, що виходить за рамки природних потреб.
- виконайте вправу https://learningapps.org/1308948 
- виконайте завдання в Мій клас.



16.02

Тема. Спарта

- перегляньте відео


- виконайте завдання та запишіть в зошит https://learningapps.org/8772872 ;
- опрацюйте параграф 38;
- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.



13.02

Тема. Античні міста-держави Північного Причорномор"я. Боспорське царство.

- перегляньте відео 


- запишіть у зошит
- опрацюйте параграф 36;

- виконайте завдання 3 на с.115 за допомогою стрічки часу. 





19.01

Узагальнення знань з теми

Повторіть вивчені теми за допомогою тренувальних завдань:



18.01

Практична робота. Порівняння умов виникнення та розвитку стародавніх цивілізацій

Виконане завдання надішліть в електронний щоденник до 21.01.


09.01

Тема. Культура Індійської цивілізації.

Мета уроку: ознайомитися з культурними надбаннями Індійської цивілізації, розтлумачити поняття «варна», «каста», «індуїзм», «буддизм»; розвивати предметні компетентності; сприяти вихованню поваги до історії інших народів.

- перегляньте відео

- опрацюйте параграф 27;

- розгадайте кросворд    https://learningapps.org/22792601

- виконайте тестове завдання за посиланням в електронному щоденнику.


15.12

Біблія як історичне джерело

Мета уроку: розкрити значення Біблії як історичного джерела і свідоцтва правдивої історії життя народів Стародавнього Сходу; викликати інтерес до Біблії.



50 цікавих фактів про Біблію


Дайте відповіді на запитання (письмово):

1. Прокоментуйте вислів: "Біблія - історичне джерело"
2. У який спосіб ученим вдається довести вірогідність історичних даних Біблії?
3. Яку роль Біблія відіграла в житті суспільства?



07.11

Тема. Писемність і наука у Дворіччі.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 16

- виконайте завдання 1-3 на с.55 (усно)

- виконайте тестове завдання    тест


09.11

Тема. Культура Месопотамії

- опрацюйте параграф 17

- виконайте завдання 1, 2 на ст.57

- виконайте тестове завдання   тест



31.10

Тема. ПЕРСІЯ

Мета: ознайомити учнів з природою та населенням Іранського нагір'я, історією утворення Перської держави, з'ясувати причини її розпаду, дати уявлення про реформи Дарія.

- перегляньте відеоурок

- опрацюйте крату (усно)
- запишіть у зошит

- опрацюйте параграф 14

- виконайте тренувальні вправи: 

             https://learningapps.org/22874323

             https://learningapps.org/8464789

- виконайте тестове завдання (посилання в електронному щоденнику)



13.10

Тема. ЗАКОНИ ХАММУРАПІ

Мета: поглибити знання з історії Вавилону, ознайомитися із законами Хаммурапі,  розвивати вміння аналізу писемних джерел.

- перегляньте відео


- виконайте завдання





29.09

УЗАГАЛЬНЕННЯ З ТЕМИ: "ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ"


- повторіть §§1-9.


28.09

(письмово)





22.09

Тема. ЕНЕОЛІТ

Мета: розглянути характерні риси розвитку землеробства та скотарства, схарактеризувати трипільську археологічну культуру, розглянути спосіб життя носіїв землеробських та скотарських культур за часів енеоліту.

- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 8;

- виконайте завдання в Мій клас.


21.09

Тема. НЕОЛІТ

Мета: характеризувати форми господарювання людини в неоліті; порівнювати привласнювальні та відтворювальні форми господарювання; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «неоліт», «енеоліт», «привласнювальне господарство», «відтворювальне господарство», «неолітична революція», «ремесло», «кераміка»; розвивати вміння характеристики й порівняння історичних явищ; виховувати інтерес до історичного минулого людства. 

- перегляньте відеурок


 - опрацюйте параграф 7;

- виконайте завдання 2 на ст.25.



14.09

Тема. ПЕРВІСНЕ СУСПІЛЬСТВО 

Мета:  сформувати в учнів уяву про суспільну організацію та організацію влади за первісних часів; простежити розвиток суспільної організації; охарактеризувати організацію влади за первісних часів; формувати поняття та терміни: «сім'я», «рід», «плем'я», «союз племен», «родова община», «сусідська община», «народні збори», «рада старійшин», «вождь».

- перегляньте відеоурок


- виконайте завдання:

   Завдання 1. Складіть схему "Організація влади первісних часів" 

   Завдання 2. Перелічіть первісні форми релігійних вірувань (с.18)

   Завдання 2. "Знайди пару" 


- опрацюйте параграф 4
- виконайте тестове завдання   тест



12.09
Тема. ПАЛЕОЛІТ

Мета: відтворити шляхи розселення первісних людей; з’ясувати сутність основних форм господарювання первісної людини; розвивати системне і логічне мислення, просторову уяву; удосконалювати навички самостійної роботи з підручником і картою.


- перегляньте відеоурок


- опрацюйте параграф 3
- виконайте завдання (письмово)
- перейдіть за посиланням та виконайте тестове завдання       тест

07.09
Тема. ЕВОЛЮЦІЯ ЛЮДИНИ.

- ознайомтеся з новим матеріалом, зробіть конспект

- перегляньте відео


- опрацюйте параграф 1      підручник
- виконайте тестове завдання (одна спроба) тест

05.09

Тема. ВСТУП ДО ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ




















Домашнє завдання: 1. Опрацювати параграф 1.
                                             2. Скласти історичну задачу


Коментарі